čtvrtek 9. července 2015

TIP NA VÝLET ~ ZOO DVŮR KRÁLOVÉ

Krásný čtvrtek,
jak jsem psala na facebookové stránce tohoto blogu, pro dnešek jsem si pro vás připravila tip na výlet - a to konkrétně na výlet do Zoo Dvůr Králové, kterou jsem s přítelem navštívila o víkendu :-)

Abych se přiznala, mnohokrát jsem v zoologické zahradě nebyla. Jediná zoo, kterou jsem kdy navštivila, je zoo v Liberci, kde jsem tedy byla asi 4x. Celkově mám ze zoologických zahrad vždy smíšené pocity, jelikož je mi líto zvířat, které musí strávit svůj život v klecích či jiných ohradách, na druhou stranu jsem ráda, že mají poklidný život, kde se o ně velmi dobře starají ošetřovatelé, mohou se v klidu rozmnožovat a jsou uchráněni před pytláky a jinými slavnými hunters, kteří zvířata zabíjejí jen tak pro zábavu. Každopádně ze Zoo ve Dvoře Králové jsem byla naprosto nadšená a hned v článku se dozvíte proč.
Prvně musím říct, že mě Zoo velice uchvátila tím, jak je upravená. Všude je plno zeleně, krásné chodníčky a cestičky, vše je velmi dobře označené (a při zaplacení vstupného ještě navíc dostanete automaticky mapku), na každém kroku máte nějaký obchůdek s občerstvením či toalety. Navíc vše září čistotou, nikde žádné odpadky, vše opravdu moc pěkně upravené se spoustou laviček, které vám v chládku či na slunci poskytnou chvíli odpočinku.
Výběhy pro zvířata jsou velké, takže poskytují zvířatům dostatek místa k pohybu. Některá zvířata, jako například ptáci na obrázku nahoře, pak žijí pohromadě v ohromných voliérách, které jsou vždy uzpůsobené podle zvířat, které zde žijí. Tato voliéra tedy nabízela svým ptačím obyvatelům spoustu vodních ploch a zeleně, protože zde převážně žijí vodní ptáci - jako jsou například různé druhy kachen.
Slon na obrázku se stal asi nejvíce fotogenickým zvířetem, na které jsme s přítelem v zoo narazili. U jeho výběhu se shromáždilo mnoho lidí, ale on se zdál zcela nerušen jejich zájmem a vesele se věnoval svému obědu, který spočíval v tom, že si svým dlouhým chobotem cpal travičku do úst. 
Žirafy pak ve svém ohromném výběhu, který samozřejmě sdílely i s dalšími zvířátky, jako je tomu ve volné přírodě (v tomto případě to byly například zebry), odpočívaly pod přístřeškem. A na začátku července se žirafkám narodily další dvě mláďátka, jupí! 
Zoo Dvůr Králové nabízí svým návštěvníkům také možnost projet si - buď vlastním vozem, nebo autobusem - takzvané safari, kde se zvířata pohybují naprosto volně. My s přítelem jsme využili možnost Safari autobusu, který je pro děti a studenty zdarma, pro dospělé je s příplatkem 30,- Cesta safari busem trvá asi 20 minutek a na obrázku nahoře můžete vidět v klídku se pasoucí zebry. 
Nosorožci po celou dobu odpočívali v chládku a návštěvníků si příliš nevšímali.  
Tato opička si sedla k lidem raději zády.. 
Gorila se však nenechala rušit a též se věnovala svému obědu.  
A k závěru prohlídky jsme se ještě stavili u výběhu s oslíky. Jeden z nich se nechal aktivně hladit a já z toho byla úplně paf. Byl navíc šíleně moc roztomilý.

Musím říct, že výlet do Zoo byl prima nápad. V Zoo navíc můžete, kromě různých pavilonů, voliér a výběhů, navštívit i další atrakce, jako jsou různé výstavy s motivy Afriky. Na návštěvu si ale vyměřte opravdu více času, protože zde nějaké ty hodiny strávíte. Ale stojí to za to! :-)

9 komentářů:

  1. S pritelem do zoo chodime radi, v Cr nam chybi uz jen dve oficialni. Ve Dvore jsme byli, to Safari je uzasne, ale jinak klasicka zoo nas moc neuchvatila. Ale oslika zavidim :D
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Já ráda chodím do Zoo. :))) Tady jsem nebyla, vypadá to tam super! :))

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky :-) někdy tam zajedu, zoo miluju :-)

    OdpovědětVymazat
  4. V této zoo jsem ještě nebyla, ale to prostředí je moc pěkný :) A já mám jinak zoo ráda

    OdpovědětVymazat
  5. zoo je super, takový klasický letní výlet :) a pěkné fotky, na té poslední
    máš úplně nádherné šaty <3

    OdpovědětVymazat
  6. Když jsem byla malá tak se nikam k moři nejezdilo ale jezdilo se po všech Zoo v ČR.. To protože jako malou mě nic jiného nezajímalo, krom zvířat.. Ve Dvoře jsem byla asi 3 krát a i teď bych se tam někdy ráda podívala. Škoda že je od nás tak daleko.

    OdpovědětVymazat
  7. Do you need free Twitter Followers?
    Did you know that you can get them ON AUTOPILOT & ABSOLUTELY FREE by getting an account on Add Me Fast?

    OdpovědětVymazat
  8. Quantum Binary Signals

    Get professional trading signals sent to your mobile phone daily.

    Follow our signals NOW and profit up to 270% daily.

    OdpovědětVymazat