pátek 29. března 2013

PRAHA ~ CZECH REPUBLIC

PŘIPRAVILA JSEM SI PRO VÁS MENŠÍ ČLÁNEČEK NA PRAHU. NECHCI ZDE DÁVAT NĚJAKÉ PRŮVODCOVSKÉ VÝKLADY, SPÍŠ JEN PÁR PAMÁTEK, KTERÉ JSEM VIDĚLA JÁ, A MYSLÍM, ŽE BY JE MĚL VIDĚT KAŽDÝ TURISTA, KTERÝ DO PRAHY ZAMÍŘÍ :-)
Praha (hlavní město České republiky - snad každý ví) je nádherné historické město, podle mého názoru ve výhodné poloze (ve středu země). Podle nedávných statistik je Praha častým cílem turistů (oproti jiným městům v ČR), i zdejší letiště je opravdu hodně využívané.
Já jsem do Prahy jela vlakem, protože z Pardubic jezdí přímé spoje. Cesta trvá okolo hodiny, podle toho, jaký typ vlaku si vyberete, a také, jak často ten vlak staví :-) První zastávkou bylo Václavské náměstí, které není od Hlavního nádraží daleko :-)
(Foceno od sochy Sv. Václava směrem dolů - fotku Václava zveřejňovat nebudu, protože byl v rekonstrukci)
Na Václaváku jsme měli nějakou tu chvíli rozchod, abych řekla pravdu, zas tak nadšená jsem nebyla.. protože podle mě to tak zajímavé místo není. Stačilo by 5 minut, projít si to okolo, vyfotit Národní muzeum (je vidět na úplně prvním obrázku) a Václava a zas jít (pokud jste tedy nepřijeli utrácet za hadry :D)
Takovou zajímavostí bylo, že na Václaváku zrovna ten den probíhala jakási akce - DEN PŘÍBĚHŮ BEZPRÁVÍ, která se konala na počest Milady Horákové a dalších lidí, kteří zemřeli při procesech s komunisty.

Jelikož naším programem byla KRÁLOVSKÁ CESTA - museli jsme se dostat k Prašné bráně..
Nezapomněla jsem vyfotit ani Obecní dům..
Mám ráda krásná velká města, ale pro změnu nemám moc ráda, když se mačká na jednom místě mnoho lidí - což je zdejší problém, stejně jako v jiných evropských metropolích. Praha ale nabízí nádherná místa, která opravdu stojí za to vidět :-)
Náš další cíl bylo Staroměstské náměstí, kde se nachází Staroměstská radnice s Orlojem. Toto náměstí jsem kdysi navštívila s rodiči a viděla jsem i ten Orloj v provozu (nebo jak to mám nazvat :D) - bohužel při této návštěvě jsem takové štěstí neměla :-)
Po asi hodinku a půl dlouhé pauze jsme se opět vydali na cestu, tentokrát už konečně k (podle mě pro turisty nejzajímavějšímu) - KARLOVU MOSTU!
Karlův most je dnes opravdu turistickým rájem, je zde mnoho umělců - od malířů, přes hudebníky až pro různé výrobce s různými šperky apod.
Ale výhled na Hradní komplex je odtud opravdu neodolatelný (foceno ještě před Karlovým mostem) :-)
A co teprve pak výhled od HRADU na PRAHU?

Na Pražském hradě se určitě nezapomeňte podívat na Chrám Sv. Víta - i pokud vás tyto druhy staveb nezajímají! Ten pohled stojí za to :-)

ČLÁNEK + FOTO ©Ketrin
nekopírovat!

12 komentářů:

  1. každej den sním o tom, že tam jednou budu bydlet...
    a teď jsi mi udělala TAKOVÝ chutě! :)
    ale mám tam tetu, tak snad tam pojedu na prázdniny.. a možná i po přijímačkách, nějak v dubnu - květnu, až to budu mít za sebou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Praha je kráásnáá! Byla jsem tam jednou a chci zas! O letních prázdninách tam mam v plánu jet :)

    OdpovědětVymazat
  3. do prahy jedu příští týden :) .. na koncert Erose Ramazzottiho :) .. zajdem na matějskou a do mořského akvaria

    OdpovědětVymazat
  4. Tak říkáš, že romantika byla jo ? :))

    OdpovědětVymazat
  5. Musím se přiznat .. v Praze jsem byla jen jednou v životě a to jen, když jsme tudy projížděli ze svatebního dne. :) Ale už se těším, až tam pojedu v čtvrťáku se třídou :3 Fotky jsou vyfoceny moc krásně a profesionálně. :) Nejkrásnější předposlední a poslední fotka. :) Po tvém článku se do Prahy těším ještě víc. :)

    OdpovědětVymazat
  6. krásne fotíš, Praha je krásne mesto ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě se Praha taky líbí, už i kvůli všem těm památkám a pověstím, ale docela mě zamrzelo to, že je tam strašně moc anglických názvů a skoro u každého obchodu na mě začali mluvit anglicky. Vím, že je tam veliká spousta turistů, ale právě proto bychom měli zachovat to typicky české. Nevím teda jak ostatní, ale když jedu kamkoliv do jiní země tak, obdivuju všechno a jazykem počínaje. A pak mi vadí, že sousta lidí jsou hrozně protivní, i když uznávám, že v Brně je to s těma lidima stejný. :)

    OdpovědětVymazat
  8. úžasné fotky a článek :)
    Mně se Praha moc líbí. Ráda tam chodím po památkách a fotím :)

    OdpovědětVymazat
  9. v Prahe som bola minulý rok prvý krát a bolo tam krásne :)

    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
  10. Skvěle jsi to napsala :) Praha je opravdu nádherná, akorát mě mrzí, že ačkoliv tady žiju, kolikrát si to neuvědomuju a divím se, co lidí mají na tom, když se jdou podívat na Orloj či na Karlův most. Zřejmě je to pro to, že to člověk viděl už stokrát, jinak si to neumím vysvětlit.

    OdpovědětVymazat