neděle 15. listopadu 2015

VANESSA DIFFENBAUGH ~ ŘEČ KVĚTŮ [KNIŽNÍ RECENZE]


OFICIÁLNÍ POPIS:
Svéhlavá a zarputilá Victoria Jonesová byla do svých devíti let odmítnutá desítkami pěstounských rodin. Její skutečný život začíná teď, v den jejích osmnáctých narozenin, kdy odchází z dětského domova, aby se postavila na vlastní nohy. Na cestu dostane obálku s dvaceti dolary a vzkazem "Kup si jídlo a najdi si práci". Jak má ale Victoria žít ve světě, v němž vše působí nepřátelsky, a který mluví řečí, jíž nerozumí? 

Victoria se mnohem bezpečněji cítí ve světě rostlin. Ví, že sedmikráska znamená nevinnost, jiřiny značí důstojnost a daruje-li někomu květy ptačince, vítá ho tím do svého domu. Vnitřně zatvrzelá a traumatizovaná dívka lépe než jazykem lidí hovoří květomluvou, kterou se kdysi naučila od své pěstounky Elizabeth. Jediné osoby, která jí byla kdy blízká... 

Nyní se musí naučit znovu, jak si získat práci, přátele, jak jim důvěřovat a jak milovat. Dokáže otevřít lidem své vyprahlé srdce?

MŮJ NÁZOR A HODNOCENÍ:
Musím se přiznat, že tuto knížku jsem zhltala za jeden den. Nemohla jsem se od ní odtrhnout, a to jsem jí původně nedávala tak vysoké šance, jelikož jsem jí objevila v Levných knihách a ani dle popisu jsem od ní neměla žádná vysoká očekávání. Jenže příběh mě naprosto uchvátil.

Victoria prožila opravdu hodně těžký život, a nyní je vydána světu napospas. Svoje biologické rodiče nikdy nepoznala a u žádné jiné rodiny nikdy nevydržela - hlavně z toho důvodu, že se k ní chovali hodně špatně. Jediný, koho si kdy zamilovala, byla Elizabeth, ale ani tam to bohužel z určitých důvodů nevyšlo, a tak byla Vicky nucena prožít celé dětství a dospívání v dětském domově. 

V den dovršení 18. narozenin však musí odejít. Musí si najít práci a dát se do života, který ani neví, jak má žít. Nějakou dobu žije na ulici, pak ale sežene práci v květinářství, kde využívá právě květomluvu, kterou jí naučila Elizabeth... a zákazníci se za ní začnou hrnout.

Co by to však bylo za příběh, kdyby v něm nefigurovala také láska? Ano, i Vicky v tomto příběhu potká muže svého srdce a poprvé za celou dobu to vypadá, že i ona umí milovat. Jenže vše se zvrtne, protože si v životě nevěří. Neočekává od něj nic dobrého, protože nikdy nic dobrého pořádně nezažila. 

Musím se přiznat, že u některých pasáží jsem měla na krajíčku. Hlavní hrdinky mi bylo chvílemi neskutečné líto, a taky mi bylo líto všech překážek, které jí život naházel do cesty

Nicméně vše dobře skončí. A já věřím, že si tuhle knihu určitě ještě někdy opět přečtu :-)

Hodnotím 4 kočkami z 5 :-)

8 komentářů:

  1. Môže to byť zaujímavé, pretože ja si taký život neviem ani predstaviť, zrazu si nájsť prácu a pritom byť bez domova a bez žiadnych blízkych :/

    OdpovědětVymazat
  2. Dle tve recenze to vypada na velice zajimavou knizku. :))
    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá to zaujímavo a konečne to nepôsobí tak ako tie srdcovky, kde je to všetko o "nečakanej" láske

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, myslím, že si knížku pořídím taky, příběh zní více než zajímavě :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  5. Taky se mi celkově moc líbí tvůj blog, takže jsem se stala pravidelnou čtenářkou a budu se těšit na další články :)

    OdpovědětVymazat
  6. popis zní fakt dobře a ráda bych si knížku někdy přečetla :)

    OdpovědětVymazat