pátek 7. června 2013

PARDUBICE ~ PERNŠTÝNSKÁ NOC 2013


Dnes večer tradičně ožije pardubické Perštýnské náměstí a Zámek jarmarkem s ukázkami lidových řemesel a folklórních tanců. Sama se této události účastním od malička - i když po mnoho let jsem nebyla host, ale účinkující. Dlouhá léta jsem totiž chodila do folklórního souboru Perníček. 

Na stránkách Pardubic jsem našla podrobnější info k dnešnímu večeru - tudíž jsem si dovolila informace okopírovat. Děkuji za půjčení stránkám města PARDUBICE
K dostání budou výrobky z keramiky, dřeva a proutí, aranžmá ze sušených květin, perníky, výrobky z kůže a samozřejmě medovina a různé staročeské občerstvení. Na třech pódiích – u Spolkového domu, u Morového sloupu a na malém nádvoří pardubického zámku – vystoupí folklorní soubory v půlhodinových blocích. V Atriu radnice budou probíhat komorní pořady, na prvním nádvoří zámku poběží doprovodný historický program, který zúčastněné přenese do středověku.
Pro milovníky folku je opět připraven program v prostorách Příhrádku. Kejklíři, dobová řemesla, středověká krčma a tradiční folklorní vystoupení.
Jako každý rok se před půlnocí rozezpívá Zelená brána. O půlnoci se přesune zpívání do Atria radnice, kde zazní písně na dobrou noc.

5 komentářů:

  1. Snad tam výjde počasí! :D já mám Pardubice daleko:)

    OdpovědětVymazat
  2. držím palce ať se dostaneš tam, kam chceš nejvíc :)

    OdpovědětVymazat
  3. nějakej perník bych si dalaaaa! :D a keramika je taky moc hezká! :) i když tyhle folklórní akce nejsou úplně tak můj šálek čaje, spíš mých rodičů.. kousek od nás ve vesnici bývá v září Lidový rok (těším see! :D) a to je něco podobného.. jsou tam ale i kolotoče.. kvůli těm tam hlavně chodím já :D a taky kvůli kamarádům, které vidím třeba jen párkrát do roka ;)

    OdpovědětVymazat