sobota 3. května 2014

BERLIN ~ PART I.

Slibovaný článek o Berlíně je konečně tu, a v první části bych ráda představila těch pár památek, které jsme s kamarádkou viděly. Co za to stojí?

Den 1.
Berlín jsem si přála navštívit už nějaký ten rok, cestu jsem dokonce měla už 2x naplánovanou, ale vždy z toho sešlo, proto jsem měla opravdu radost, když se mi ozvala moje spolužačka ze střední, že sehnala opravdu výhodnou dopravu a ubytování, tak jestli nechci jet s ní. Tak jsem samozřejmě souhlasila. Jelikož Berlín se dokáže docela prodražit, rozhodly jsme se, že si v něm pobudeme pouze tři dny - s tím, že první den cesta tam, druhý den využijeme celý den na prohlídku památek a nakupování, a třetí den se zas pojede domů. Tak nějak to nakonec nevyšlo, jak jsme si představovaly, jelikož nás při cestě tam dvakrát stavěla policie a prováděla kontrolu autobusu, což se mi tedy v životě při mém cestování nestalo. Kontrolu prováděla jak česká, tak kousek za hranicemi i německá policie, což nás celkem zdrželo. Nakonec jsme pak ještě stáli docela dlouhou dobu v Berlíně v koloně, takže než jsme se s kamarádkou dobelhaly i s kufry na hotel, který jsme mimochodem, nemohly najít, bylo už opravdu dost hodin. Sranda byla tom, že jsme si z finančního hlediska zabookovaly pokoj pro 12 lidí (jelikož dvoulůžko vycházelo asi na 4000,-), že tam prostě přespíme ty dvě noci s cizími lidmi, jenže když jsme dorazily na pokoj, vesele se na nás smálo asi 5 italských postarších mužů, takže jsme s úprkem mazaly zpátky na recepci, jestli nemají jiný pokoj. Za malý příplatek jsme se ubytovaly v 8-lůžkovém pokoji, který jsme po celou dobu pobytu sdílely se třemi milými mladými americkými dívkami, takže nakonec to nebylo vůbec špatné.
První památka, ke které jsme se s kamarádkou dostaly první den v podvečer, byl Reichstag, neboli česky Budova říšského sněmu. Osobně jsem chtěla vylézt i do té skleněné kupole (kterou můžete vidět na střeše budovy), ale prohlídky se musely zamlouvat, a pán v okýnku nás informoval, že prohlídky jsou všechny plně obsazené, akorát jedna od 8 ráno má volno, ale že bychom se musely dostavit snad v sedm hodin. Tak to jsme s díky odmítly. I přesto, že jsme si chtěly Berlín užít, nikdo po nás přece nemůže chtít, abychom vstávaly někde v 5 hodin, kvůli včasnému dostavení k Reichstagu. No, ale alespoň jsme si budovu nafotily, zapózovaly si před ní, chvíli jsme jí obdivovaly a vyrazily jsme se podívat na další TOP památky z Berlína.

Více informací v celém článku :-)
Kousek od Reichstagu se nachází typická památka Berlína - Braniborská brána. Trochu jsem litovala, že se kolem ní zrovna konaly různé opravy, takže za ní můžete vidět velkolepý jeřáb. Jelikož se jedná o jednu z hlavních památek, motá se kolem ní navíc asi milion turistů, pro které jsou zde připravovány různé atrakce, takže jsme se kochaly pohledy na kočáry tažené koňmi, cyklo-kočáry (tak říkám tomu dopravnímu prostředku, kde vy si sedíte jak carové a váš řidič šlape jak blázen na kole :D), různé osoby v převleku - např. medvědů (medvěd je znakem Berlína), nebo různých vojáků, apod.
Braniborská brána je navíc takovým vstupem na Pariser Platz, kde se mimo jiné nachází nějaké ty obchůdky, kavárny, fast foody, a hlavně krámky se suvenýry, které jsme s kamarádkou navštívily. Fotka Braniborské brány nad tímto textem je zachycena už při našem návratu směrem k hotelu, jelikož ten den bylo navíc i chladno, takže jsme naše putování už ukončily.

2. DEN
S kamarádkou jsme se shodly, že bychom se rády podívaly i do Postupimi, takže jsme si koupily celodenní lístek na metro a tramvaj, který nás vyšel na 7,20€. Zjistily jsme si z průvodce správný spoj, a vyrazily jsme. Jenže (pro mě) z nepochopitelných důvodů, nám během cesty náhle spoj změnili, a my si toho všimly až za nějakou chvíli, tudíž jsme se dostaly kus úplně na druhou stranu, než jsme chtěly, takže jsme tím ztratily docela dost času, když jsme se pokoušely dostat zpátky na správný spoj. V Postupimi jsme si zašly na typický německý pokrm - klobásu.
Náš hlavní cíl byl zámek Sans Souci, ale než jsme se k němu dostaly, ušly jsme notný kus cesty. Takže jsme mimo jiné viděly Neues Palais, jehož fotku vám sem dávat nebudu, jelikož byl zrovna v rekonstrukci, takže byste viděly akorát zajímavé lešení. Nový palác pak už sousedí se zahradami, které vedou až k Sans Souci, musím říct, že ty zahrady musí být určitě velkolepé, když je vše zelené a kvete, ale koncem března vypadaly nic moc, protože to pořád působilo jak v zimě :/
Musím říct, že zámek Sans Souci vypadá opravdu velkolepě, i zahrady kolem něj jsou krásné - opět ale doporučuji návštěvu spíše v květnu či letních měsících..
Po této návštěvě jsme se rozhodly už Postupim opustit a vydat se zpátky do Berlína. Vůbec se to nezdálo, prohlídku Postupimi jsme plánovaly na dopoledne, a místo toho jsme se do Berlína vrátily kolem 4 hodiny odpoledne.
V Berlíně jsme se pak ještě vydaly k Siegessäule (Vítězný sloup), který jsem chtěla vidět hlavně já. V podstavci sloupu se nachází muzeum, kde jsou k vidění zmenšené modely různých památek světa. Hlavní vyhlídka je pak přímo pod tou zlatou sochou, kde je opravu velkolepý výhled na Berlín, ale zrovna v den, kdy jsme tam byly my s kamarádkou bylo celkem ošklivé počasí - na túry vhodné, ale na výhled tedy vůbec,jelikož byl takový opar a téměř nic nebylo vidět, což jsem tedy nesmírně litovala. Vstup na tuto památku je něco kolem 2€, takže se to dle mého názoru určitě vyplatí :-)
K večeru jsme se pak vydaly ještě do nákupního centra, jelikož jsem akutně chtěla jít do Primarku, takže tam jsme strávily taky nějakou tu hodinku, no a pak už jsme se vrátily zpátky na hotel, abychom se daly trochu do kupy, protože dalším plánem bylo navštívit nějaký berlínský bar :-)
Tudíž jsme se ještě dopravily na Alexanderplatz, na kterém stojí velkolepá Televizní věž, na kterou jsem hrozně moc chtěla jít, jen do té doby, než jsme zjistily, že vstup nahoru stojí 11€, což mi přišlo jako docela dost. Takže jsem si jí alespoň tisíckrát vyfotila, i přesto, že se nejedná o nějakou vyloženou krasavici, ale můj pohled poutala neustále.
Na Alexanderplatz se mimo Televizní věže nachází i tyto zvláštní hodiny, které ukazují čas různých měst světa :-)

3. DEN
Dle pokynů jsme musely hotel opustit do 11 hodin dopoledne, takže jsme si v klidu zabalily, uklidily pokoj a přemýšlely, co zbývajících pár hodin podnikneme, jelikož autobus zpátky do Prahy nám jel asi nějako kolem půl třetí.
Nakonec jsme se rozhodly vrátit se zpátky na Alexanderplatz a projít si zdejší obchody a dokoupit ještě pár maličkostí rodině a kamarádům. Po jedné hodině jsme se vydaly tedy na cestu k autobusovému nádraží,kde jsme se stavily ještě na oběd :-)

Abych se přiznala, očekávala jsem, že toho z Berlína stihneme o dost víc, protože se tak na půlku plánovaného vůbec nedostalo. Člověk by prostě musel v Berlíně strávit více dní. Když to vezmu kolem a kolem, aspoň je další důvod, proč se do Berlína vrátit - ale určitě bych k tomu tedy doporučovala nějaký teplejší měsíc. Už jen kvůli tomu, že nám se počasí úplně nevydařilo - hlavně tedy ten výhled ze Siegessäule mě mrzí, protože jsem se na to opravdu těšila. Hlavně i zahrady v Postupimi by vás v tomto počasí mohly spíše zklamat, než uchvátit, což je škoda, protože věřím, že když je příroda krásně rozkvetlá a zelená se, musí to být opravdu nádherný zážitek. Každopádně se mi v Berlíně velmi líbilo, a určitě se tam tedy ještě podívám znova :-)